Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Söka jobb

Kategori: Allmänt

Guuuuuud vad tråkigt det är att söka jobb. Lider med alla som är arbetslösa och måste göra detta flera gånger om dagen. Det räcker inte med ska knåpa ihop ett bra CV. När sen ska man på varje enskild arbetsgivares hemsida fylla i exakt samma uppgifter en gång till PLUS att du ska bifoga ditt CV. Ehm vadå dubbel arbete?! Och när man väl har gått igenom denna långa process är det inte ens säkert att man får ett svar. Hemska arbetsgivare!

Anledningen till varför jag vill söka nytt jobb är för att jag börja tröttna på att inte ha någon fast arbetsplats. Som vikarie ska jag infinna på den förskola som behöver mig. Det är tråkigt att inte få jobba in sig på ett ställe och kunna det utan och innan. Man blir liksom aldrig "viktig" eller vad man ska säga. Äh svårt att förklara. Det tråkiga är att jag trivs väldigt bra med att arbeta med barn. Det är ju det jag planerat att göra resten av mitt liv. Men det här att sakna ett fast plats samt den dåliga lönen gör att jag funderar på att leta efter nytt jobb. Har ni något i bakfickan får ni gärna hojta till! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: