Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Tiden går snabbt när man har kul!

Kategori: Allmänt

Idag jobbade jag på min absoluta favoritförskola, Västra Klagstorps förskola. Trivs som fisken i vattnet, känner till alla rutiner, känner personal och i princip alla barn. Barnen är de finaste också. Söta, snälla och roliga barn. Att jobba till tre är en lyx, tiden bara springer iväg. Jag jobbade dock bara sju och en halv timme men tre är något magiskt klockslag som gör dagen kortare haha. Idag har jag då hunnit med att leka My little Pony, gå hinderbana x-antal gånger, utklassa barn i Memory (mitt favoritspel som liten!), busa med barnen och leka sjukhus. Jag var visst väldigt sjuk och var tvungen att ha en korg på huvudet. Det hjälpte tydligen. Sen slog man på mig i huvudet med en bjällra, det skulle också göra saken bättre. Pengar fick jag också under mitt sjukhusbesök. Synd att det är tvärtom i verkligheten. Och min sista insats var att försöka få två och tre-åringar att spela innebandy. Gick sisådär. De lyckades mest slå varandra med klubborna. Och skrika när de inte fick bollen. Tur jag inte är knatteledare inom innebandy. Ja, inte helt fel att få betalt för detta i slutändan.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: