Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

-

Kategori: Allmänt

God kväll!
Praktiken idag gick bra. Skolan har en temavecka som heter Bokens vecka och inriktningen har varit sagor. Min klass har läst Dilemma-sagor från Afrika och imorgon ska alla klasser redovisa vad de har gjort under veckan. Eleverna i min klass har gjort serier av sagorna eller skrivit egna sagor. De ska få sätta upp dem så att de andra eleverna kan läsa och titta men ett par stycken ska även spela upp en av sagorna. Det var mitt uppdrag idag, att organisera detta. Vilket gick bra och eleverna tyckte det var kul. Vi ordnade rekvisita och övade flera gånger. Imorgonbitti ska det visas upp för klassen innan de ska visa det för de andra eleverna. De var så duktiga så och det blir något jättebra imorgon! Vi hade även idrott och då var det min tur att hålla i trådarna. Spökboll, samarbetsövning och hinderbana. Allt gick hem hos eleverna, de skrattade, kämpade och hade kul. Efter idrotten fick jag sluta och då styrde jag bilen mot gymmet. FÖrsta gången på tre veckor tror jag. Skönt att vara igång igen. Körde dock inte hårt idag då jag kände av halsen imorse och även under dagen. Men det blev iaf 30 minuter kondition på löpbandet och arm, axel och magstyrka. Skönt! Ska dit imorgon igen tänkte jag :)

Nu blir det att slappa i soffan! Och eventuellt lite matteräkning ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: