Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Dagens I-landsproblem

Kategori: Allmänt

Såg precis reklamen för en tandkräm som ger en vitare tänder direkt. Kvinnan i reklamen får vitare tänder och en man blir imponerad. Bla bla you know the deal. Men varför ska det alltid vara så? Att det ska vara någon "sexuell" anspelning. Och alltid mellan en kvinna och en man! Om jag nu skulle vilja bleka tänderna skulle jag göra det för min egen skull, för att jag tycker det är fint med vita tänder. Inte för att jag vill ragga på en kille. Likaså gäller så många andra reklamer. Att syftet med att köpa något nytt ska vara att kunna få sin drömkille. My ass. Hitta på roligare reklamer!

Kvällens dilemma!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: