Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Känslostorm

Kategori: Allmänt

Ibland får jag dagar då en miljon olika känslor dundrar inom mig. Ska jag vara glad, ledsen, irriterad, arg, frustrerad eller bara rycka på axlarna. Jag är en person som gärna är glad. Tycker inte om att vara arg eller ledsen utan försöker då put on my happy face istället. Vem blir liksom glad av att möta någon som alltid är ledsen eller nere? Nja.. inte speciellt många va. Man vill ju vara någon som andra bli inspirerade av, som andra kan få energi av. Inte vara en energibov. Usch nej! Men självklart ska man ha rätt att få vara ledsen, arg och allt annat, ibland. Annars är man inte mänsklig. Men jag tycker inte om att vara det. Jag blir irriterad på mig själv när jag sitter och tycker synd om mig själv. För vem är det trots allt som styr ditt eget välmående? I allra flesta fall är det du själv. Då får man ta kontrollen och bestämma vart skutan ska!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: