Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Mitt i veckan

Kategori: Allmänt

God morgon!
Vilken mysig dag jag hade igår! Hade det bra på praktiken, en ganska slapp dag och självklart blev det pulka. Jag blir som ett litet barn i pulkabacken. Igår höll jag mig dock mest på toppen och "vaktade". Fick sluta redan kl två. På eftermiddagen åkte jag och Patrik till Jensens för att äta och därefter bio, Hamilton. Såg förresten bion på Entré. Har inte varit där tidigare faktiskt. En mysig dag helt enkelt!

Snart ska jag sätta mig i bilen mot praktiken. Första lektionen blir all mine. Matematik. Hade väl aldrig trott att jag frivilligt skulle vilja undervisa i det. Men tji fick jag. I eftermiddag är det konferans, som varje onsdag. Idag ska det vara något datorkille som ska informera om en, för skolan, ny plattform. Mindre roligt... Kan nästan hoppas att min handledare låter mig gå tidigare hihi. Men blir direkt till sporthallen för idag är det pluggtimme med mina gymnaster. Ska själv försöka hinna räkna en del matte. Behövs inför omtentan nästa vecka! På tal om min egen skola. Jag klarade första examinationen i engelska, Creative writing. Texten jag ville skita i. Haha. Skönt att få den godkänd iaf!

Nej nu får jag nog kila iväg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: