Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Reflektion

Kategori: Allmänt

Att kunna gå tillbaka och reflektera över vad man presterat är otroligt viktigt. Tyvärr besitter inte alla den förmågan. Sad but true. Det är en förmåga som är så betydelsefull för att man som person ska kunna utvecklas. En klasskompis till mig brukar alltid säga "Gör om, gör rätt". Men för att kunna göra om och rätt måste man ha tänkt efter vad som inte gick så bra. Helt enkelt vad man kunde gjort bättre. Jag tycker att jag besitter denna förmåga. Ibland går det till överdrift. Att jag reflekterar och analyserar sönder mina prestationer, då framstår knappt något av det jag gjort som bra. Men jag tror alltid jag har en tanke bakom mina handlingar och förhoppningsvis är alltid denna tanke god. Jag vill helt enkelt presetera bra och göra någon förändring. Jag hoppas att fler i vårt samhälle kan besitta denna förmåga. Vad enkelt livet hade varit då.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: