Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Samhällstjänst

Kategori: Allmänt

Nej jag har inte begått något brott och måste sona med samhällstjänst. Jag använder inte ordet i den bemärkelsen. Men ni vet när man ser en person i sin närhet som mår dåligt, beter sig dåligt, behandlas dåligt yes you name it. Något man reagerar över och antagligen tycker synd om. Och hoppas att personen någon dag får den hjälp eller stöd som den behöver. MEN varför ska det behöva stanna vid tankar? Som samhällsmedborgare tycker jag att vi bör öppna ögonen och våga AGERA mer. Den personen du iakttar mår antagligen piss och har troligtvis inte någon att be om hjälp. Så varför hjälper inte du? Och om personen redan skulle ha fått hjälp eller fått stöd så har du i alla fall ansträngt dig för att uppmärksamma person och vill att den ska få chansen att må bra. För att må bra är något vi alla bör få göra. Idag gjorde jag allt detta. Jag ringde och meddelade min oro för en person. Och den jag ringde till uppskattade samtalet otroligt mycket och var glad att vi var fler som uppmärksammade personen. Det är viktigt att AGERA. Det är först då något kan börja hända. Var inte tafatt och tro att det löser sig säkert för i många fall gör det inte det. Våga lägga dig i! Du har säkert velat att folk hade gjort det för dig så gör det då för andra. För att de ska få chansen att må bra.


Får bli en bild på min älskade kissemiss som jag för övrigt snart måste åka hem och pussa på!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: