Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Solly my fliends!

Kategori: Allmänt

Sorry for bad update! Har haft en sjuhelvetes vecka. Stress till tusen vilket lett till irritation till tusen vilket lett till besvikelse. En ond cirkel det där! Nu är iaf min saga till Creative writing inlämnad. Skönt må jag säga, även om jag fortfarande inte ser syftet med uppgiften. Just det! Måste ju berätta om gästläraren från igår. Precis innan lektionen ska sluta frågar hon om någon har någon rolig övning att dela med sig om. Publiken är svårflörtad med jag räcker upp handen och ska förklara en övning jag har gjort med svaga elever. Övningen går ut på att det sitter en mängd bilder på väggen och eleven får orden på engelska i sin hand, de ska därefter placera ut orden vid rätt bild. Då undrar lilla gästläraren vad för ord jag använde, förklarade att de var väldigt basic och relevanta för eleverna. Hon ser väldigt frågande ut och undrar varför vi gjorde övningen...! Ehm... ja för att eleverna ska kunna knyta ord till bilder och utöka sitt ordförråd. Hon ser ännu mer frågande ut och säger "You lost me there!" EH VA?! Hur tydligt var det inte?! Eller ja nu hör det ju till att jag förklarade allt på engelska men alla andra förstod ju. Hon såg så nonchalant och översittaraktig ut! Blev asirriterad. Etta inte prata på hennes lektioner igen. Inte för att vi ska ha henne något mer men ändå! Tack för den feedbacken. Hon gör ju det alla lärare pratar om att vi INTE ska göra. Okej nu är jag inte en person som slutar prata helt och hållet pga henne, men jag kunde ha varit!

Nog om den skrutna gästläraren. Efter skrutläraren kilade jag iväg till stan för att fika med Alex och Måsen. Bytte ut dem mot Marika, Robin och Carro efter ett tag. Dubbelfika en fredagkväll är inte fel! Sen kilade jag hemåt och spenderade kvällen med att samla ihop mig inför dagens tävling. Dags att döma terminens första tävling!


Domarklädd! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: