Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Söndag

Kategori: Allmänt

God afton!
Igår kväll åkte jag och två andra klasskompisar upp till Helsingborg för att fira en annan klasskompis. Var en mysig middag, melodifestivalen och tv-spel. Vid tolvtiden kastade vi in handduken och åkte hemåt. Låg och tittade på film innan jag somnade.

Idag vaknade jag redan vid åtta. Pigg som en nötkärna. Hoppade upp på cykeln och tog mig bort till Ica för att handla frukost. Bullar på helgen är bäst! Jag och Patrik hängde någon timme i soffan innan Sofia kom till mig för att plugga matte. Mycket snack och lite matte. Eller vi fick faktiskt en hel del gjort. Drygt fem timmar satt vi. Nu känns det lite bättre faktiskt. Jag hoppas till tusen att jag lyckas med omtentan på fredag. Annars vet jag inte vad jag gör! Som belöning för dagens slit får jag nu sitta i soffan med tända ljus bredvid min fina sambo. Borde laga min korv stroganoff innan jag glömmer det haha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: