Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Trupp 1

Kategori: Allmänt

Dags för en uppdatering kring Trupp 1 känner jag. Om någon nu bryr sig. I do at least! I förrgår gjorde jag den officiella anmälan till RM. Den 1-3 juni är vi i Stockholm för att tävla Riksmästerskapen. Jag hade aldrig trott att vi skulle kunna tävla i RM. Men nu är vi på väg och vi ska ge järnet. Helgen innan RM åker vi på föreningsläger till Lingvallen. Det får bli vårt genrep helt enkelt. Och vad kul att få ha det på Lingvallen!

Våra tävlingsvarv på RM ser ut som följande:
Tumbling
1. Rondat - flickis (obligatoriskt)
2. Handvolt - frivolt med stegringar upp till helskruv på volten.
3. Rondat - flickis - flickis
    Rondat - flickis - salto med stegringar upp till helskruv på salton.

Trampett
1. Grupperad volt (obligatoriskt)
2. Halvskruv med stegring upp till dubbel skruv
3. Överslag med stegring till tuska.

Fristående
1. Piruett fram 360
2. Våg framåt
3. Våghalvstående
4. Saxhopp
5. Hjulning
6. Piruett fram 360 - piruett bak 360

Vi kommer även hinna genrepa på vår uppvisning den 15 april. Förhoppningsvis sitter alla varven då! Jag kan ju inte säga annat än att jag är superduper stolt över mina gymnaster. De presterar så otroligt bra hela tiden. Igår lyckades vi få ihop 5 dubbla volter på uppbyggt. Otroligt bra! Så RM here we come!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: