Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

VFU

Kategori: Allmänt

Denna vecka startade min VFU, alltså min praktik. Min praktikskola är Bulltoftaskolan i Kirseberg. Är i en sexa där två av mina gymnaster går. Trivs mycket bra och min handledare är väldigt trevlig. Idag blir min tredje dag av fyra veckor med uppehåll för Sportlovet vecka 8. Igår fick jag tyvärr kasta in handduken redan innan lunch. Hade suttit på akuten halva natten med en gymnast i måndags. Var så otroligt trött och hade huvudvärk. Men idag är jag redo för nya tag. Till att börja med blir det nationella prov i svenska för klassen hela förmiddagen. Resten av dagen får vi se hur den blir. När skoldagen är slut väntar en två timmar lång konferans med lärarlaget i 4-6. Kan nog bli intressant. Hoppas jag iaf. Eftermiddagen är inte mitt favoritpass.

Från praktiken åker jag de få metrarna till Kirsebergs Sporthall för träning med Trupp 1. Har nog en halvtimme innan gymnasterna kommer som jag tänkte viga åt friståendet. Måste komma vidare med det nu! Kom på en bit igår så ska försöka spinna vidare ännu längre.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: