Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Algebra

Kategori: Allmänt

Ja vill man sänka sitt självförtroende ska man verkligen befinna sig på mina lektioner. AAAH! Känner mig så dum när jag inte förstår matematik som elever i 4-6 ska kunna. Hur fasiken ska jag kunna undervisa i det?! Jag blir så irriterad på mina gamla mattelärare som har gjort så himla många fel. Nu får jag lida för det på riktigt. NÖTTER är vad de är. Visste att jag skulle kunna beskylla dem för något konkret någon gång ;) Jag måste faktiskt säga att uppgifterna vi fick idag var inte lätta! Svårt att förklara dem här men bland annat skulle vi ställa tre tärningar på varandra och räkna ut den totala summan för de sidor man inte såg och därefter skriva ett uttryck för det. Tur att vi jobbar i grupp annars hade jag varit körd!

Nu har jag precis ätit ihop min barnmat till lunch och tänkte ta en liten powernap innan jag sätter igång med pluggandet :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: