Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Födelsedagsmiddag

Kategori: Allmänt

Vad lyckad gårdagen blev! Hade släkten här på födelsedagsmiddag. Hade stressat ihjäl mig själv på eftermiddagen med att baka, städa, duka, betala räkningar (höll nästan på att glömma!), posta brev, hämta stolar, hämta ljusstakar.. Ja allt sånt där som måste fixas innan en middag. Ja och vad bjöd jag då på?
Till appetizer blev det hyvlad permesan som varit inne i ugnen. MUMS!
Förrätten blev kräftstjärtar stekta i olja, vitlök och chilli på en skiva bröd.
Huvudrätt var Biff stroganoff med ris och sallad.
Efterrätten fick bli kladdkaka med glass, vaniljsås och grädde.
Det gick hem hos släkten iaf! Tur det.
Mina presenter var väldigt fina också! Presentkort på Smycka, Fritidsresor, HM och Din sko/Nilsson/Skopunkten/Radical/Jerns, pengar, film, bok, klocka, tapasskålar. Hade en väldigt varm och mysig kväll. Jag är glad för min fina släkt.


Från förra året födelsedagsfirande

Kommentarer


Kommentera inlägget här: