Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Happy birthday to me!

Kategori: Allmänt

Idag är det alltså min födelsedag. Hade gärna velat säga att jag fyller 20 men nope, 22 it is. Sjukt att jag har åldersnoja redan. Jag tycker tiden går för fort! Men å andra sidan att vara färdigutbildad som 25-åring är väl helt ok! Fast det är ju tre och ett halvt år kvar! Tre och ett halvt år med minimalt med pengar. Snälla regeringen HÖJ CSN! Bidraget alltså, inte lånet. Har räknat ut att jag antagligen kommer ha 400´000 kr i skulder när jag är klar. Nej räkna inte med att hinna få tillbaka dem innan jag dött. Tragiskt!

Imorse väcktes jag av att mamma och min bror ringde kl 7 och sjöng för mig. Nu saknar jag att bo hemma! Jag vill att någon kommer insjungandes i rummet med ljus, frukost och paketer. Går inte riktigt när pojkvännen går upp 5.25 och lämnar lägenheten 5.35. I jättesugen på att få frukost på sängen 5.00. Speciellt inte när jag börjar
skolan 13.15..

Min första present, av Patrik. Ett steg närmre min fina ring! :)


Nu kallar dock gymmet på mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: