Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Motivation

Kategori: Allmänt

Hur motiverar jag någon som tror att allt är dåligt, att de misslyckas med allt och som bara ser allt negativt? Hur gör jag för att få den personen att se världen positivt igen? Hur gör jag för att få dem att vända sin besvikelse till kämparglöd? Ja det gäller mina gymnaster. De är tonåringar som verkar har kommit in i en fas då de ger upp när något gå emot dem. Jag tror personligen att det är en kombination och saker som klumpas och på träningarna blir allt så fysiskt och påtagligt och då bryter de ihop. Men som sagt hur ska jag göra?! Jag själv är en person som försöker se så mycket som möjligt positivt och går något emot mig tar jag mig förbi det och lär mig av det. Så tycker jag själv iaf att jag är. Troligtvis många som INTE håller med ;) Men som sagt det är svårt att själv vara positiv och försöka motivera någon som är negativ.. Jag vill bara att de ska må bra och ha roligt. Men hur ska jag stötta? 


Nu ska jag iväg till mäklaren!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: