Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Tisdag

Kategori: Allmänt

Har kämpat flera gånger idag med att skriva ett inlägg via telefonen men utan någon större framgång som ni kanske märkt. Imorse hade jag tid hos en barnmorska för att få ett nytt p-pillerrecept. Trodde det var sista gången jag kunde nyttja UM för det men hon tyckte jag kunde gå innan jag hann fylla 23 också ;) Smart tant! Hoppade även upp på vågen för att se vad hon hade att säga om min vikt. Snacka om härlig tanta "Va? Övervikt nej nej nej. Dumheter! Du är normalviktig!" Tack för den! :) Efter allt jag läst inom bloggvärlden om att Blondinbella skulle vara överviktig och lida av bukfetma får jag ju frispel! Alla de inskränkta idioterna borde kila iväg till min barnmorska och höra ett och annat. Troligtvis är majoriteten av de negativa töntarna skinny bitches men med alkohol som främst dryck, chokladet som mellanmål och måltiderna består av friterat. Och för att toppa det hela, ciggen som deras bästa vän och gymmet går de bara till för att snacka skit. Deras kroppar är betydligt mer skadade än en något mullig kvinnans som lever ett aktivt liv och äter gott OCH nyttigt. Hade kunnat skriva en lång hatuppsats om människor som beter sig så illa att de måste kritisera andras utseende. Var nöjd med det du har och uppskatta att vi ser olika ut!

För att återgå till min dag så efter barnmorskan kilade jag iväg till skolan för ett VFU-möte med vår virriga handledare. Inte speciellt givande. 40 kr i onödan! Sen jag kom hem frånn mötet har jag prickat av en hel del punkter från styrelsemötet igår kväll. Skönt att kunna släppa så mycket som möjligt så fort som möjligt. Men har en hel del kvar och skulle gärna göra resten nu men måste ta tag i engelskan. Ska skriva en saga tills på torsdag. Och jag har sämst fantasti så det lär ta sin lilla tid... Tråkigt nog. Kanske kan be Kajsa hitta på lite till mig imorgon när vi ändå sitter fast i bilen i 2,5 timme ;) Varför uppfinna hjulet igen liksom?

En glad ICKE-överviktig tjej! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: