Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Värmande ord

Kategori: Allmänt

Veckan som gick har verkligen skämt bort mig med värmande ord om mig själv. På måndagen höll jag lektion på min praktikskola och min mentor för MAH var där för att bedöma mig. Efteråt skulle min handledare på praktikskolan, mentorn för MAH och jag sätta oss ner för att diskutera min insats. Och vilka lovord min handledare strödde över mig. Det bästa var nog "Jag har aldrig behövt säga till Sara, du borde nog göra så här istället eller prova det här för... Sara gör allting rätt!". Kan ju inte bli annat än glad! Känns otroligt skönt att höra och jag blir nöjd med mig själv och min insatser. 
 
För att fortsätta lite med praktikskolan så hade vi ett föräldrarmöte i torsdags då jag fick vara med. Jag presenterade mig själv och fungerade som en sidekick till läraren. När läraren hade berättat för föräldrarna att han i maj skulle vara ledig i drygt en vecka och att klassen då skulle ha vikarie räckte en av föräldrarna upp handen. Hon säger då "Men om det nu fungerar så bra med Sara kan väl hon vara vikarie under den veckan? Då har barnen redan en relation till personen och vi vet att allting kommer fungera bra" Ehhh! Hej egoboost! Gissa om jag blev glad! Det kan väl inte vara annat än ett gott tecken?

Och sist men absolut inte minst berättade en gymnast för mig i veckan att i hennes klass hade det gått ut en förfrågan från Sydsvenskan om vem som var elevernas förebilder. Gymnasten och ytterligare en gymnast hade du skrivit mig. Hur underbart är inte det?! Då betyder trots allt mitt slit något. Och mina ungdomar är mina små guldkorn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: