Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Let's Dance

Kategori: Allmänt

Ikväll är jag förnuftig och sitter placerad i soffan framför Let's Dance. Även om jag väljer att ta avstånd från fotbollen genom att stanna hemma och titta på dans så ser jag ändå uppdateringar kring denna förbannade fotboll överallt på internet. Varannan status på fejjan handlar om det, den största bilden på Sydsvenskans hemsida handlar om möget.. Jag kommer tydligen inte undan. Och som pricken över i:et lär jag höra om det tills jag somnar när Patrik kommer hem. Mmm spännande det där, or not. Jag kan verkligen inte se tjusningen i fotboll. Jag skulle aldrig sätta mig frivilligt på en match och titta. Om jag gör det har jag någon baktanke, Patrik spelar ju så om jag har något i görningen, går jag på en match och samlar på mig poäng liksom. Men om jag ska vara helt ärlig så kan jag sugas med i dramatiken ibland men dock väldigt sällan. Jag tror nog det beror mer på min tävlingsinstikt snarare än mitt intresse för fotboll. Fotboll, handboll, innebandy, basket, ja det är några sporter jag inte förstår mig. Att jaga bollar.. Som en hund..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: