Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Lycka

Kategori: Allmänt

Imorse låg jag och drog mig en bra stund. Min enda sovmorgon denna vecka så tyckte att jag kunde unna mig det. När jag väl slog upp ögonen tittade jag på min telefon och såg att jag hade NIO SMS! Min första tanke var att något hade hänt. Trycker fram meddelandena och ser att det är från Vikariebanken, jag har blivit bokad nio dagar, därav nio sms! Min förfäran vändes till lycka. Jag har nämligen inget annat sommarjobb förutom Vikariebanken och där är det inte lätt att få jobb i sommar. Nu är jag bokad fyra av dagarna i midsommarveckan samt första veckan i augusti. Bra! Nu hoppas jag att det rullar in bokningar ;) Jag tänkte även kolla med mina gymnaster om de vill förlänga sina träningar under de två träningsveckorna vi ska ha i sommar, på så vis kan jag få in lite mer pengar! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: