Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Så länge man inte ger upp, har man inte förlorat.

Kategori: Allmänt

Något jag anser är otroligt irriterande och aom går mig på nerverna är folk som ger upp. Nu menar jag inte "Jag bantade tre dagar sen palla jag inte mer", det kan jag inte bry mig mindre om. Så länge du inte klagar så bryr jag mig inte ett dugg. MEN personer som i en grupp väljer att lägga av, som "ente paaaallaaaar", är så otroligt frusterande så jag vet inte vart jag ska bli av. Det finns ingen som kan motivera dig att fortsätta om du själv inte är villig att försöka. Och hur kan man ens tänka tanken att lägga av när man ska göra något i grupp. Du har inte en tanke på de andra gruppmedlemmarna? Antagligen inte, du är säkert alldeles upptagen med att "eeente paaaaallaaa!" och dra in negativa stämning. Motivera gör jag gärna men bara om jag ser ett resultat. Dryga människor som ger upp är inget jag är intresserad av att lägga min tid på.

En resultat av motivation;
En gymnast lyckas inte med sina övningar, hon blir ledsen och vill ge upp. Jag tvingar tillbaka henne hela tiden, jag har bestämt mig för att hon ska köra. Jag vet med mig att hon kan övningarna! Så jag pushar och pushar och precis innan vi ska sluta lyckas hon. När vi har plockat undan kommer hon fram till mig och ger mig en bamsekramar och tackar för mitt tålamod. Det värmer! Och då vet jag att min motivation gav ett resultat. Då motiverar jag mer än gärna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: