Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Motivation

Kategori: Allmänt

Förra fredagen var sist jag krängde chips och godis. Sedan dess har det var slut med det. Har hållt mig till tre "stora" måltider; frukost, lunch och middag. Däremellan har jag ätit frukt eller Wasa sandwich och försökt hiva i mig vatten. Jag måste faktiskt säga att jag har känt mig betydligt piggare om dagarna. Har inte haft något större behov av powernaps (förutom idag men tror det beror på att jag gick upp 6.00!!) och när jag väl ska gå och lägga mig har jag inte varit trött. Så det är en positiv förändring, mindre trötthet. Jag hade bestämt mig för att idag skulle jag få unna mig gotte men efter att ha tränat och ätit middag så kände jag inget större behov av att slänga fram några chips, eller något annat för den delen. Jag kan väl ifs säga att jag unnande mig kinesmat till lunch så på sätt och vis har jag "syndat" lite grann, men inte alls i den utsträckningen jag tänkt mig, eller brukar ha gjort. Det känns liksom onödigt att ta fram något när jag egentligen inte är sugen. Anledningen till att jag ville ta fram något var nog mer för att det är en vana men jag står emot. Självklart är det "tråkigt" att inte kunna kränga fredagsmys men i längden vet jag ju att det känns bättre för mig själv :) 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: