Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Dagarna flyger förbi

Kategori: Allmänt

Gud vad tiden går fort när skolan är igång! Jag vaknar, går till skolan, åker hem, går till träning, sover. I princip alla dagar ser ut så. Inte mycket tid över till annat kan jag säga. SO-kursen går i ett dessutom, vi har redan avverkat samhällskunskapen och nu är vi inne på historian som tentas av om en vecka. Puh! Här går det sannerligen undan. Ingen tid för jobb överhuvudtaget. Kan ju inte missa flera timmars plugg liksom! Jag måste ta igen lite nu i helgen också, har inte hunnit plugga mån-ons, då har det varit träningar. Och jag börjar ställa mig själv frågan hur mycket tid jag ska lägga ner på gymnastiken när skolan bli åsidosatt så pass mycket som den blir nu. Det känns inte riktigt ok att prioritera gymnastiken framför skolan. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: