Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Skräckupplevelse

Kategori: Allmänt

Idag när jag tog tåget hem, satte jag mig i ett fyra-säte. Detta skulle jag ångra under hela tågfärden. Där satt nämligen redan en tant. Nej jag har inget emot tanter, är inte tantsist. (Alltid viktigt att påpeka, likadant när man ska säga något om folk med invandrarbakgrund så måste man alltid gardera sig genom att säga "Nej jag är inte rasist men..", inte för att jag tror att jag uppfattas som det, det går mer på rutin) Lång parantes det blev.. Ja åter till tanten. Jag sätter mig som sagt på sätet och som alla moderna människor i dagens samhälle slängde jag först upp telefonen och försökte hitta något nytt som jag inte sett på den minuten det gått sen jag tittade sist. Såklart har inget väsentligt hunnit hända och telefonen läggs ner igen. Då höjer jag blicken och tittar på tanten, och GUD! Vilka hemskt groteska tänder. Fyfan! Där var typ fyra tänder i hela munnen och en såg ut som om det var på väg ut, den liksom hängde med hela roten ute. Nä fy fan! Och jag kunde inte släppa blicken från detta. Diskret, I know! Glad blev jag när det tåget rullade in i Oxie och jag äntligen kunde titta på något annat. Nu kommer jag ALDRIG skippa tandborstningen och tandtråden ska används oftare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: