Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Som det brukar vara

Kategori: Allmänt

Imorse ställde jag bilen hos mamma och tog bussen därifrån till skolan. Jag skulle nämligen köra min släkting till strålbehandlingen på eftermiddagen och tyckte det var onödigt att betala för parkering på skolan. Resvägen blir i vilket fall som helst lika lång som med buss hela vägen. Imorse ställde jag bilen och gick direkt till bussen. Däremot hann jag gå in en sväng efter skolan. Och gud vad konstigt det känns. Att öppna dörren utan att se en katt komma trippandes i hallen. Det ska liksom hända. Det har alltid hänt. Usch vad tomt det känns att vara i lägenheten utan Zorro.


  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: