Sara Cecilia Lovisa Thurell

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare.

Utkast: Sep. 06, 2012

Kategori: Allmänt

Ytterligare ett skäl till att redovisa kring kollektivtrafiken; imorse hoppar jag på bussen med ett par andra. En man har en sms-biljett, dock har han fått den skickad till sig av sin fru och därför en kopia. Han hade tydligen en ftg-telefon och kan inte skicka det själv. Han fick åka med fyra men nu blev han nekad på trean. Världens bråk utbryter mellan chaffisen och mannen. Jag tänkte nu vara vänlig och köpa en biljett till mannen men chaffisen säger nej och mannen stormar iväg. Jaha. Tack för dagens gärning! Jag förstår både busschauffören och mannen. Men Skånetrafiken måste förenkla köpen av biljett och jojo-kort! Och mannen får helt enkelt rätta sig efter de dåliga regler som finns. Tacka vet jag Morgonpasset i P3 som får mig på bra humör :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: